Přihlášení




Kde jsme hosty

Jsme členy

Provozovatel

Ing. Bohumír Houska -
EKONOMSERVIS, s.r.o.
IČ 284 28 781
se sídlem
Sibiřská 390/III,
Jindřichův Hradec

zapsaná  v Obch. rejstříku
u Krajského soudu v Českých Budějovicích
oddíl C, vložka 17123

zastoupená jednatelem Bc. Radkem Houskou

tel: 384 321 032
mobil: 777 700 316

e-mail: reales@reales.cz

Realitní zprávy

Reklama

Home > Poradna > Nechte si poradit

Nechte si poradit

 

Každý, kdo se rozhodne prodat či koupit, pronajmout či si najmout nemovitost, by si měl nejprve důkladně promyslet důvod, proč chce k takové transakci přistoupit a kolik chce strávit času s její realizací. Nemáte-li zkušenosti v oboru nemovitostí, pak byste se měli svěřit do péče odborníků stejně tak, jako byste to udělali třeba v případě vyhledání vhodného tématického zájezdu, nového počítače apod. Budete-li hledat sami, můžete ztratit mnoho času většinou s nevalným výsledkem.

 

Základní pravidla pro spolupráci s realitní kanceláří

Obrátíte-li se na solidní realitní kancelář s požadavkem na vyhledání nemovitosti a dohodnete se s ní na ceně, můžete předpokládat, že Vám bude v dohodnutém čase zajištěna rozsáhlá nabídka dle Vašich požadavků, včetně nabídky zabezpečení všech služeb spojených s následnou koupí či pronájmem Vámi vybrané nemovitosti. Pokud se pro některou z nabízených nemovitostí rozhodnete, bude po Vás realitní kancelář vyžadovat složení kauce.

V případě, že se rozhodnete využít služeb realitní kanceláře pro prodej či pronájem Vaší nemovitosti a dohodnete se s ní na ceně, pak s Vámi realitní kancelář sepíše zprostředkovatelskou smlouvu. K tomu bude potřebovat řadu dokladů, aby mohla později garantovat případnému zájemci o Vaši nemovitost řádný průběh transakce. Realitní kancelář Vám doklady zkontroluje, eventuálně zajistí doklady chybějící a prošetří všechny souvislosti.

 

Doklady potřebné k uzavření zprostředkovatelské smlouvy

  1. Nabývací listina (např. kupní smlouvy, dědické rozhodnutí, darovací smlouvy, kolaudační rozhodnutí, dohoda o zřízení práva osobního užívání pozemku, atd.)
  2. Výpis z Katastru nemovitostí (aktuální)
  3. Snímek z katastrální mapy
  4. Výpis z obchodního rejstříku (u právnických osob)
  5.  

 

Další doklady a důležité skutečnosti

  1. Znalecký posudek
  2. Projektová dokumentace
  3. Stanovisko stavebního odboru příslušného města či obce k využitelnosti pozemku (v souladu se schváleným územním plánem pro dané území)
  4. Informace o inženýrských sítích v místě včetně vyjádření o možnosti připojení na inženýrské sítě od příslušných dodavatelů energií apod.
  5. Vyřešení přístupu k nemovitosti
  6. Práva třetích osob k předmětné nemovitosti (zejména zástavní práva, věcná břemena, předkupní práva, nájemní vztahy)
  7. Vyjádření finančního úřadu o bezdlužnosti majitele nemovitosti
  8. Nezapomeňte na daně spojené s realizací (daň z příjmu, z převodu)
  9. Když kupujete, deponujte příslušnou finanční částku za nemovitost na neutrálním účtu do doby vkladu.

 

Zdroj: www.arkcr.cz

Anketa

Využili byste služeb realitní kanceláře při prodeji vlastní nemovitosti?

Reklama


 

Články v tisku

   Týdeník